Voorwaarden

U tekent een verklaring, waarin u de Stichting SBBO machtigt voor u op te treden in het verkrijgen van een betalingsregeling, afkoopsom , of een deel daarvan , of in dien mogelijk , afschrijving als wij een beslagvrije voet kunnen vast stellen die dat rechtvaardigt. In tegenstelling tot de WSNP kunnen wij dat niet afdwingen maar alleen in overleg met u en de schuldeisers tot stand brengen . in geval van een beslagvrije voet kunnen wij dat wel . En op grond van onze ervaringen lukt dat ons beter dan als u dat zelf probeert , en het neemt direct een grote druk bij u weg .

In tegenstelling tot de WSNP kunt u vaak zelf het beheer houden over uw inkomsten en uitgaven, maar wel onder strikte voorwaarden onder begeleiding van een budgetcoach . Als u dat niet kunt of wilt, dan kunt u een bewindvoerders verklaring ondertekenen, dan neemt de stichting de volledige financiële verantwoordelijkheid van u over. Deze afweging maakt het bestuur van de stichting in overleg ,na zorgvuldige analyse van uw situatie en de hoogte van het bedrag, en de samenstelling van uw crediteuren.

Uw voordelen t.o.v de schuldhulpverlening (WSNP)

Wat is nu het verschil als u met onze stichting in zee gaat, en het niet laat aankomen op de WSNP.

Om te beginnen verdienen curatoren bewindvoerders vanuit de WSNP aan uw situatie, wist u dat de overheid in 2015 maar liefst 115 miljoen kwijt was aan het betalen van bewindvoerders ! en vele malen meer, die niet worden aangewend voor de aflossing aan uw schuldeisers , er wordt dus gewoon geld aan u verdient. Zaken waar meer dan de helft van uw inkomsten , en meer , naar de bewindvoerders gaan , zijn geen uitzonderingen . Er zijn natuurlijk wat nuances onder de bewindvoering , maar daarvan kennen wij de vergoedingen nog niet allemaal en zullen t.z.t daar zeker over publiceren mocht daar aanleiding toe zijn. Echter zaken waar overheden , instanties , gerechtsdeurwaarders , incasso bureaus de beslagvrije voet negeren zijn helaas meer regel dan uitzondering geworden , en daar wil de stichting sbbo iets aan gaan doen. Als u het nieuws goed heeft gevolgd , dan weet u , dat er een maatregel van kracht is , waarin dit voor gerechtsdeurwaarders en incasso bedrijven , of louche bedrijven , die zich hiermee bezig houden , moeilijker wordt gemaakt , om deze wettelijke maatregel te negeren. Per 01 januari zijn zij verplicht om eerst te controleren bij het DBR ( Digitaal Beslag Register ) of een debiteur onder het bestaansminimum komt . Feit blijft wel dat ook onze belastingdienst , de gemeentelijke sociale diensten de SVB bank UWV Zorginstituut Nederland het CJIB , zich hier vooralsnog niet bij wensen aan te sluiten , die hebben zich boven de wet gesteld en passen die toe in een democratie naar eigen belang en voorkeur . ( veel van deze wantoestanden worden uitvoerig belicht  door de onderzoek journalist Jesse Frederik van de Correspondent ) Met goedkeuring over deze bronvermelding .

In de meeste gevallen blijft u baas over uw inkomsten en uitgaven ( in tegenstelling tot een bewindvoerder ) onder voorwaarden. Wij hanteren de volgende spelregels , bij het niet naleven van de afspraken stoppen wij direct onze bemiddeling zonder pardon .

We kijken naar de specifieke behoeften van ieder persoonlijk, en helpen u met het schrappen van onnodige uitgaven. Zo gaan we heel zorgvuldig om met het budget voor gezinnen met kinderen , om te kijken wat ze werkelijk nodig hebben , en schrappen wij niet bij voorbaat het gebruik van uw auto , als dit essentieel is voor werk en inkomsten . Komen we er echt niet uit , en is de schuldenlast te gecompliceerd , dan begeleiden wij u naar de WSNP via uw gemeente .

Ik wil me inschrijven >>